Vad söker du?

Handla i webbshoppen

Här kan du läsa mer om hur du handlar i vår webbshop. Handla mycket eller lite mindre, alla ordrar är välkomna.

Betalning

Genom samarbete med Klarna Checkout erbjuder vi tjänsten Betala direkt, banköverföring, faktura (0 SEK i avgift), kortbetalning (Visa, Mastercard / Eurocard och American Express) och delbetalning i din egen takt. Vid betalning med faktura skickas den till din e-postadress. Logga in på Klarnas webb eller app för att se dina fakturor. I webbshoppen tillämpas två momssatser; 25 % eller 0 % (vinstmarginalbeskattning för äldre varor).

Reklamation / ångerrätt

Transportskada: Om det visar sig att din vara har fått en transportskada när du packar upp den – ber vi dig att fota skadorna och emballaget. Ta bilder på kartongen även om det inte finns några synliga märken på den! Om din vara levereras hem till dig och du redan vid mottagandet ser skador, så gör även chauffören en notering på fraktsedeln. Anmäl skadan till oss, tillsammans med bilderna, så snart som möjligt (webbshop@danyshome.se).

Ursprungligt fel: Om din vara har ett ursprungligt fel kommer vi att försöka reparera felet eller hjälpa dig på annat sätt. Ett ursprungligt fel är ett sådant fel som fanns i varan redan när du köpte eller tog emot den. Konsumentköplagen ger dig tre års reklamationsrätt. Tänk på att du även kan handla äldre, antika eller återvunna varor hos oss. Dessa är märkta Vintageprodukt och bär ofta spår av ett långt liv, slitage och/eller patina.

Ångerrätt: Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar i vår webbshop. Den börjar löpa från dagen du tar emot varan. Ångerrätten gäller inte vid specialbeställda möbler. Och inte heller om du köper teer, andra livsmedel eller hudvårdsprodukter. Du måste vara rädd om varan som du vill returnera, annars kan vi komma att kräva ersättning för varans värdeminskning. Du betalar själv för returfrakten. Kontakta oss (webbshop@danyshome.se) om du vill ångra ditt köp.

Frakt / leverans

Fraktkostnad inom kategorin Inredning är 69–99 kr. Gröna frakter! Genom samarbete med Shiplink, klimatkompenseras våra frakter. Vi skickar ditt paket till närmaste utlämningsställe. Du får avisering via sms eller e-post. För att värna om miljön packar vi i största möjliga mån i återbrukade kartonger. Vår ambition är att skicka dina varor så snabbt som möjligt! Skulle du av någon anledning inte hämta ut paketet blir vi tvugna att debitera dig 350 kr för våra kostnader.

Möbler kan antingen hämtas från butiken i Stockholm, eller levereras tryggt hem till dig av oss på Dany’s Home. Långväga leveranser gör vi både själva och tar hjälp av andra aktörer. Leveranskostnad efter överenskommelse. Gröna frakter! Genom samarbete med tjänsten Shiplink, klimatkompenseras våra frakter. Kontakta oss (webbshop@danyshome.se) med din förfrågan.

Kontakta oss

Vi älskar vackra ting och är ständigt på jakt efter både nytt och gammalt för att få ett spännande sortiment. Vi hoppas att du finner inspiration hos oss och att du blir nöjd med ditt köp. Tveka inte att kontakta oss med frågor, önskelistor eller förslag.

Produktbilderna är tagna av oss på Dany’s Home eller våra leverantörer. Kontakta oss (info@danyshome.se) för användning.

X